A személyes adatok kezelése a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően történik minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedés megtétele mellett, amely a személyes adatok biztonságát garantálja.
Weboldalunk nyilvános tartalmát bárki megtekintheti, az nem kötődik regisztrációhoz vagy bejelentkezéshez.
A regisztrációhoz kötött rendezvényekre, illetve eseményekre történő jelentkezéssel kapcsolatosan a honlapon megjelölt helyen egyedi adatkezelési tájékoztató is elérhető.
1. Adatkezelő megnevezése
Veszprémi Főegyházmegye (a továbbiakban: Adatkezelő) székhely: 8200 Veszprém, Vár u. 16., postacím: 8201 Veszprém, Pf.109, telefonszám: 06-88-426-088; e- mail:[email protected]
2. Az adatvédelmi tisztviselő neve és elérhetősége
dr. Demeter Balázs; [email protected], telefonszám: 06-88-220-542
3. Az adatkezelések céljai
Az adott kapcsolatfelvétel, illetve ügy típusához igazodik.
3.1. Honlapra történő látogatás esetében: A honlap megfelelő működése, a weboldalunkra látogató felhasználók munkameneteinek egymástól való megkülönböztetése, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása. Sütik engedélyezése esetén a honlap üzemeltetője nem jegyez meg semmilyen azonosítót vagy jelszót.
3.2. Rendezvényekre, eseményekre történő jelentkezés esetében az adatkezelés célja a részvétel megszervezése, a részt vevő személlyel történő kapcsolattartás.
3.3. Az Érsekség által kötött szerződések esetében az adatkezelés célja az Érsekség feladatainak eredményes ellátásához szükséges források és infrastruktúra biztosítása, valamint az Érsekség működési feltételeinek biztosításával összefüggő, szerződések előkészítése és megkötése.
3.4. Állásra történő jelentkezésre megküldött önéletrajzok esetében az adatkezelés célja az új munkavállaló kiválasztása.
4. Az adatkezelések jogalapjai:
Az adott kapcsolatfelvétel, illetve ügy típusához igazodóan a vonatkozó jogszabályban meghatározott megfelelő jogalap.
Honlapra történő látogatás, rendezvényekre történő jelentkezés és állásra történő jelentkezésre megküldött önéletrajzok esetében az adatkezelés jogalapja a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendelete (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) a) pontja alapján az érintett hozzájárulása.
Az állásra jelentkezésre megküldött önéletrajzban szereplő személyes adatok megadása nem jogszabályon vagy szerződéses kötelezettségen alapul, nem előfeltétele szerződés megkötésének, a jelentkező nem köteles ezen adatokat megadni, azonban ebben az esetben az Érsekség az álláshirdetésre történő jelentkezését – adatok hiányában – nem tudja figyelembe venni
Az Érsekség által kötött szerződések esetében az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) b) pont, azaz az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.
5. A kezelt személyes adatok forrása
Az adatokat az Érsekség a vele kapcsolatba lépő féltől szerzi be.
6. A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái
Az Érsekségnek a tárgy szerinti ügyintézésre kijelölt munkatársai, kizárólag a munkaköri feladataik ellátása céljából.
7. A személyes adatok tárolásának ideje
Szerződések esetén az Érsekség a szerződésben szereplő személyes adatokat a tárgyévet követően számított 8 évig őrzi meg a Számviteli törvény előírásai szerint. Rendezvényekre történő jelentkezés esetén az adatok tárolásának ideje az adott esemény megtartásának időtartama, illetve a további kapcsolattartásra megadott külön hozzájárulás esetén a hozzájárulás visszavonásáig történik. Állásra történő jelentkezésre megküldött önéletrajzok kezelése a meghirdetett álláshely betöltéséig, illetve a pályázó adatkezeléshez megadott hozzájárulása visszavonásáig történik.
8. Az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogai
8.1. Határidő
Az Érsekség az érintett jogai gyakorlására irányuló kérelmét az annak beérkezésétől számított legfeljebb 25 napon belül teljesíti. A kérelem beérkezésének napja a határidőbe nem számít bele.
8.2. Az adatkezeléssel kapcsolatos érintetti jogok
8.2.1. A hozzáféréshez való jog
Az érintett jogosult arra, hogy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül az Érsekségtől tájékoztatást kérjen arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy megismerje azt, hogy az Érsekség milyen személyes adatait; milyen jogalapon; milyen adatkezelési cél miatt; mennyi ideig kezeli.
Az Érsekség az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett erre irányuló kérésére első alkalommal díjmentesen bocsátja a rendelkezésére, ezt követően adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel.
Az adatbiztonsági követelmények teljesülése és az érintett jogainak védelme érdekében az Érsekség köteles meggyőződni az érintett és a hozzáférési jogával élni kívánó személy személyazonosságának egyezéséről, ennek érdekében a tájékoztatás, az adatokba történő betekintés, illetve azokról másolat kiadása is az érintett személyének azonosításához kötött.
8.2.2. A helyesbítéshez való jog
Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy az Érsekség módosítsa valamely személyes adatát. Amennyiben az érintett hitelt érdemlően igazolni tudja a helyesbített adat pontosságát, a Hatóság a kérést legfeljebb 25 napon belül teljesíti, és erről az általa megadott elérhetőségen értesíti az érintett személyt.
8.2.3. A zároláshoz (adatkezelés korlátozásához) való jog
Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy a személyes adatai kezelését az Érsekség korlátozza (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával).
8.2.4. A tiltakozáshoz való jog
Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha álláspontja szerint az Érsekség a személyes adatát a jelen adatkezelési tájékoztatóban megjelölt céllal összefüggésben nem megfelelően kezelné.
8.2.5. A törléshez való jog
Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy az Érsekség törölje a személyes adatait. Az Érsekség az érintett személy kérése esetén indokolatlan késedelem nélkül törli a személyes adatokat, ha
- az Érsekségnek nincs szüksége a személyes adatokra abból a célból, amely célból gyűjtötte vagy kezelte;
- az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
- az érintett tiltakozik a személyes adatai kezelése ellen és az Érsekségnek nincs elsőbbséget élvező jogszerű oka az adatkezelésre;
- az Érsekség a személyes adatokat jogellenesen kezelte;
- a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
9. Jogorvoslathoz való jog
Ha az érintett úgy ítéli meg, hogy az Érsekség a személyes adatainak kezelése során megsértette a hatályos adatvédelmi követelményeket, akkor
- panaszt nyújthat be a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., postacím: 1363 Budapest, Pf. 9., E-mail: [email protected], honlap: www.naih.hu), vagy
- lehetősége van adatainak védelme érdekében bírósághoz fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím), illetve a Hatóság székhelye szerint illetékes törvényszéknél nyújtja-e be keresetét. A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszéket megkeresheti a http://birosag.hu/ugyfelkapcsolati-portal/birosag-kereso oldalon. Az Érsekség székhelye szerint a perre a Veszprémi Törvényszék rendelkezik illetékességgel.